2013. augusztus 18., vasárnap

Nemcsipkés cserebere

Ezt a kendőt jó régen kötöttem, talán még május volt, vagy június eleje? Akkortájt készült, amikor Judit néni rózsaszín kendője. De nem volt szabad mutatnom, mert meglepetés volt: a facebookos kötős-horgolós csoport újabb kendőcsereberés játékára kötöttem.
Amikor megkaptam a nevet, hogy kinek kell meglepetést készítenem, kicsit megijedtem. Tünde fantasztikus dolgokat készít elképesztő tempóban és minőségi fonalakból, nagyon fel kell kötnöm a gatyát, gondoltam. A színvilága rózsaszínes, bordós, lilás, ki is néztem egy jópofa csíkos mintát és hozzá egy púderrózsaszín és egy borvörös fonalat, de valahogy éreztem, hogy ez nem lesz az igazi. Épp ekkor történt, hogy Gabi kihirdette, hogy eladja néhány olyan fonalát, amit már úgy gondolja, nem fog megkötni, és ezek között láttam meg "a" fonalat. Rögtön tudtam, hogy ez lesz a Tündének való:

Aztán amikor megláttam, megint megijedtem egy kicsit, ugyanis kicsit több volt benne a zöld árnyalat, mint az eredeti fotón látszott, és azt kifejezetten kérte Tündi, hogy zöldet ne... De bátor voltam, kitaláltam hozzá egy ideológiát, hogy a zöld az én egyik kedvenc szinem, a lila az övé, összehozzuk kettőnket egy kendőbe, és a kézzel festett, kézzel font csodafonal a hozzáillő egyszerű mintával remélem, őt is elvarázsolja. Merthogy a mintát is megtaláltam még azelőtt, hogy kézhez kaptam volna a fonalat. Végül ezt a kendőt kötöttem belőle, folyamatosan aggódva a kötés közben előbukkanó egyre több zöld miatt, de a magam részéről azért gyönyörködve az árnyalatokban és drukkolva, hogy majd a megajándékozottnak is tetsszen:





Minta: Blackcurrant by Veera Valimaki
Fonal: Kézzel font by Harmatcseppek
366 méter

Stílszerű próbáltam lenni, amikor rózsaszínbe és tündérkésbe burkolva bocsátottam útjára már júliusban, miután jó sokat várt az elkészülés után az igazi gazdájára :)

De végül megérkezett, és azt hiszem, sikerült Tündinek örömöt szerezni vele, a zöldekkel együtt :) Ilyen képet küldött, és néhány nagyon kedves sort :)

Ugye jól áll neki? :)
Engem pedig dupla meglepetés ért. Maga a kendő is meglepetés ebben a játékban, de én KÉT kendőt kaptam :) Nem is értettem, miért, amíg el nem jött az a nap, amikor mindenki megkapta a sajátját, és fel lehetett fedni a kendőket színesben, meg az ajándékozó nevét is. Akkor írta Márti, hogy először elkészítette ezt:

Aztán meglátott egy fonalat, ami annyira az én színeimben pompázott, hogy úgy gondolta, muszáj megkötnie még ezt is:



És mennyire eltalálta! Ezúton is köszönöm Nagy Mártinak a két kendőt és a hatalmas meglepetést, az egyik jobban tetszik, mint a másik :) A narancssárga egyébként Freesia, a kék-zöld csíkos pedig Lintilla.
Ez a cserebere is nagyon jól sikerült, ez volt a harmadik, amiben részt vettem, és imádom benne a találgatást, a titkolózást, az apró részletek megmutatását, minden fekete-fehérben az utolsó napig, majd jönnek az izgalom napjai, olyan, mint egy nyári karácsony... ki mit kap vajon, és mit szól hozzá az, akinek én kötöttem...? Aztán elárasztják a facebookot a színes képek és a boldog hozzászólások. Egy élmény :)
Most viszont stólacserebere kezdődik, amiben már nem veszek részt. Rájöttem, hogy egy stóla nagyobb falat, mint ami nekem most belefér, meg nem is nagyon tudom, hova hordanám, amit kapok. Szóval, majd legközelebb! :)

Nincsenek megjegyzések: