2013. március 4., hétfő

A hétvége a továbbiakban

...úgy alakult, hogy hazaértünk a Futurából, és torta meg mindenmás után Regő belázasodott. Gyanús volt, elkezdtem a tornámat, ő meg máskor alattam bujkál át és minden módon meg akar akadályozni benne, most meg csak ült, betakarta a lábát és majdnem elaludt ülve. Felénél abbahagytam a tornát, ölembe vettem és gyanúsan melegnek éreztem: 38.5. Már egy-két napja köhögött egy kicsit éjszaka, de semmi más gondja nem volt, olyankor kapott izlandi zuzmót és elmúlt. Ahhoz már elég rutinos vén róka vagyok, hogy ne gondoljam azt, hogy csak a fáradtság, a nap izgalmai miatt... hőemelkedés lehet attól, de ilyen rendes láz nem. Persze péntek este, mikor máskor. Azért már kétségbe nem esem, orvos is csak azt javasolná, hogy lázcsillapítás meg sok folyadék, két napot ő már kibír orvos nélkül, hacsak valami komoly dolog nem történik.
Nem történt, viszont ez a betegség megint olyankor jött, amikor épp Ságvárra mentünk volna hétvégére. Egy hónapja Csongor betegsége miatt maradtunk itthon, és csak Péter vitte le Regőt és Marcit. Két hónapja nem láttam a szüleimet, a tesóimat, az unokaöccseimet, és ők sem Csongort. Szóval valamit ki kellett találni, és ez az lett, hogy reggel elmentem Csongorral és Marcival, Regő egy fél napra itthon maradt apával, és szinte teljesen átaludta ezt az időszakot. Ságváron végre lehetett kertezni, szépen sütött a nap, Csongort is kivittem az állatokhoz, simogatott cicát, megnéztük a galambokat meg a nyuszikat. Járkálni nem nagyon akart, inkább csak ácsorgott egy helyben és nézelődött. Amúgy is elég sokáig "tájolt", ezt szoktuk mondani, amikor új helyen van, és felméri a terepet meg az embereket, aztán lassan felenged. Ugyan nem új hely, de két hónap egy ekkora gyerek életében nagy idő. Miután megtekintett és rendjén valónak talált mindent, már mondta, hogy papa, mama, sokat evett, aranyosan játszott és csacsogott.
Délben megköszöntötte Marcit a család többi tagja, kapott még filmet, könyvet, játékot, mindent nagyon eltaláltak. Mama sütött neki igazi dobostortát. És anyukámat is megköszöntöttük, akinek pontosan ma van a születésnapja :) 
Ebéd után Csongorral hazajöttem, ő aludt az autóban, Regő a lakásban, nyugodtan kávézhattunk Péterrel. Aztán Regő felkelt, jól kiizzadt, aranyos volt, kicsit elevenebb. Estére megint belázasodott, aztán másnap délelőtt újra, akkor megint magától elaludt - az se normális - és egy újabb jó kis izzadós alvás után vasárnap délután már nem ment fel a láza, és azóta sem. Ma azért elvittem orvoshoz, nagyjából lezajlott vírusfertőzést látott, de az arcürege tele van váladékkal, úgyhogy szívni kell az orrát és melegíteni az arcát. Előkerült a cicás melegítőpárna, most nagyon boldogan azzal alszik. Jól van, eleven és aranyos, de gyengébb, mint máskor, mese alatt az ölemben feküdt, és kilenc óra előtt magától ment aludni. De az olyan jó, hogy gyakorlatilag két nap alatt leküzdötte a nehezét!

Nincsenek megjegyzések: