2013. január 9., szerda

Karácsonyi kötemények

Megkésve bár, de még így is korán, mert van, ami még mindig nincs kész... megmutatom, miket kötöttem ajándékba karácsonyra.
Ez itt a Fiore sál, ami a húgomnak, Áginak készült. Nagyon szerettem a színeit, és különösen a textúráját: simán vagy lustán kötve a fonalból kiálló kis hurkok maguktól virágot képeznek a sálon. 

Még az ősszel készült Aviatrix sapikkal együtt fotóztam a nővérem, Ancsa pomponsálját. Már tavaly, amikor először kötöttem hasonlót, csak más színben, akkor mondta, hogy majd szeretne ő is egyet. Itt volt a remek alkalom. Szülinapja, névnapja nyáron van, arra mégse köthetek sálat. Tetszett neki, nagyon puha és meleg, remélem, mindketten hordani fogják a sáljaikat :)

Ez pedig már a hajrában készült el. Az történt, hogy tervben volt a fenti két sál, meg anyukámnak egy kendő, ami lazán elkészült volna. Csakhogy időközben döntöttük el, hogy itthon, a kiscsaládban mi felnőttek idén nem veszünk egymásnak karácsonyi ajándékot, viszont meglévő alapanyagból készíteni szabad! Mivel a nagyobb család, köztük anyukám is kapott mást is, anyósom és Péter viszont teljesen ajándék nélkül maradtak volna, így átcsoportosítottam a terveket. Elővettem a Gombolygó játékán nyert törtfehér selyemfonalat, és ezt a Holdent kötöttem vele:





Bordó kabátjához, fehér sapkájához éppen jó lesz télre is, de mivel vékony és leheletfinom, az összes többi évszakban is hordható. Ő is örült, rögtön a vállára terítette és nézegette magát, remélem, nem csak dísz lesz a kendő.
Így az átcsoportosítás miatt azonban Péter és anyukám félkész köteményeket kaptak karácsonykor, kilógó kötőtűkkel. Szerencsére nem sértődtek meg rajta, én pedig dolgozom mindkettőn, és majd külön megmutatom őket!
Felhasznált fonalak:
Fiore a fonalam.hu-tól Ági sáljához, egy azóta már sajnos nem létező színben,
Spirit Spring River ugyanonnan, Ancsa sáljához
Gombolygó Shine a Holdenhez, törtfehér színben.

4 megjegyzés:

Timici írta...

nagyon szépek, gratula!!!
a Fiore sálhoz mennyit használtál fel? én is nézegettem tegnap, de nem tudtam eldönteni mennyi kéne belőle...

Dius írta...

Gyönyörű ez a kendő. Ugyan sosem volt ilyenem, sőt, mégcsak nem is vágytam rá, de ez most valamiért úgy megfogott, hogy azt hiszem, egyszer majd szeretnék egy ilyet. :)
Szerintem nagy öröm volt az ajándékozottaknak még félkészen is. :)

Ági írta...

És igen, és nagyon tetszik a hugodnak, és meleg, és hordja és magyon szereti! :-)
Köszönöm még egyszer! :-) Puszi

Timi írta...

A Fiore sál három gombóc, és ez a szín nem lesz többet, pedig szerintem ez volt a legjobb. Az utolsó három gombóca volt.

Dius, köszi :) Ilyen fehérnek örülnél, vagy melyik a Te színed?

Ági, örülök :)