2013. január 5., szombat

Fejős Éva: Hotel Bali

Ez a másik könyv, amit a könnyedség kedvéért olvastam, és lesz még. Fejős Évával kapcsolatban felül kellett vizsgálnom a nézeteimet. Ezt és még egy könyvét olvastam már új korában, az elsőt vártam, kíváncsi voltam rá, mert előtte sok cikkét olvastam, és bár újságíróként is ellentmondásos volt számomra, kíváncsi voltam, hogy milyen regényt ír.
Akkor csalódás volt, adtam neki még egy esélyt és elolvastam még egy könyvét, aztán elkönyveltem magamban karakterre fizetett gagyi ponyvaírónak, és teljesen leírtam. Fel nem foghattam, miért alakult ki komoly rajongótábora. Ami még negatívum számomra, hogy az első óta futószalagon ontja a köteteket, nem értem, hogyan lehet ennyi idő alatt minőségi munkát kiadni a kezéből. Mindamellett mégsem mondanám, hogy nem minőségiek azok a könyvei, amit olvastam.
Szóval, most, hogy könnyedebb olvasmányra vágytam és a Csipkebolttal végeztem, anyukámék polcán kutakodtam, és úgy gondoltam, megpróbálkozom újra a Hotel Balival. Emlékeztem, hogy az volt vele a fő problémám, hogy olyan titokzatosnak akar tűnni, keveri a szálakat, és az ember várja a nagy meglepetést, a nagy slusszpoént... de egyszerűen a történet részleteiből én már jóval korábban összeadtam kettőt a kettővel, és rájöttem, mi a nagy titok.
Négy nőről van szó, akik barátnők voltak, volt egy férfi is közöttük, és velük ötükkel valami titkos szörnyűség történt, ami miatt mind elhagyták az országot, és megbeszélték, hogy tizenhét év múlva találkoznak. Aztán apránként, a szálakat külön-külön boncolgatva kiderül, hogy mi volt ez a szörnyűség, kit hogy érintett, és hogy mégse hagyta el mindenki az országot, úgyhogy az így megtudott információk alapján kell újra összerakniuk az életüket, ami tizenhét év után nem egyszerű.
Végülis így, második olvasásra jobban tetszett, mint elsőre. Rájöttem, hogy ha nem egy izgalmas krimiként kezelem a külön szálakon futó cselekményt, nem várok izgalmas végkifejletet, hanem csak egy nő által írt, nőkről nőknek szóló történetet, akkor kellemes olvasmány. Engem személy szerint így is zavar, úgy érzem, az írónő erőlteti, hogy titokzatos legyen, és az olvasó izguljon a titok kiderüléséért - miközben feltehetően már rég tudja és nem izgul. Ha nem akarna annyira rejtelmes lenni, hanem akkor megírná a nagy titkot, amikor az átlagos intelligenciájú olvasó feltehetően magától is rájön, akkor együtt izgulnék a szereplőkkel azon, hogy hogy dolgozzák fel a történteket, hogy folytatják az életüket, mi lesz velük. Így ebből a fajta érdekességből levett egy adagot, viszont hozzáadott egy kis szájhúzogatást az erőltetés miatt, ezzel együtt könnyű kikapcsolódásnak jó volt.

4 megjegyzés:

Macus írta...

Ha elolvasod a későbbi könyveit (nem vagyok benne biztos, hogy el fogod), meglátod, milyen szépen kibontja a sorsokat, az előéleteket. Nekem ettől jó. Persze nem Ulickaja, de azért Danielle Steelnél klasszisokkal jobb.
Nem vagyok rajongó,nem állnék sorba dedikálásért, de kedvelem a könyveit.

A Cuba libre kifejezetten különleges volt, olyat váltott ki belőlem, amit még soha semmi: vágyódást Kubába. Magam is meglepődtem.

Timi írta...

Ja igen, lehet, hogy túl negatívnak tűnik a poszt, de még azt akartam írni a végére, hogy ez után a másodszori olvasás után, meg elolvastam közben szintén másodszor a Bangkok, tranzitot is, mindjárt blogolom azt is, szóval most már szívesen elolvasnám a többit is. Ez az általam erőltetettnek érzett vonás az egyetlen hátránya, attól eltekintve jó könyvek, a húgomnak úgy tudom, mind megvan, kölcsön fogom kérni!

Timi írta...

Igen, Danielle Steelnél klasszisokkal jobb. Ulickajától viszont csak a Szonyecskát olvastam, szívesen próbálkoznék még, melyiket ajánlod?

Macus írta...

Én szinte mindet olvastam, mindet szerettem. A legutóbbi regénye,az Imágó volt,amit olvastam. Nem könnyű olvasmány, de jó nagyon. A 20. századi orosz történelmet jó ismerni hozzá. De a Kukockij esetei is tetszett, aztán a Médeia gyermekei... meg a többi. Én a klasszikus oroszokat is szeretem, főleg Tolsztojt.