2012. június 28., csütörtök

Fejlődnek

Csongorral tegnap voltunk hathónapos státuszon. Kéremszépen, ő a tökéletes féléves. Nekem biztosan, de a doktornőnek is tetszett. Nem tudnám sorolni, de a feltett kérdésekre csak bólogattam, ilyenek voltak, hogy megfordul-e mindkét irányba, játékot áttesz-e egyik kezéből a másikba és hasonlók. És persze megkérdezték, hogy meddig kapott csak anyatejet, amire harmadszor is büszkén mondhattam, hogy hat hónapig. Kocka vagyok, tudom, de nekem ez fontos: a hat hónap hat hónap legyen, ne öt és fél vagy öt hónap és három hét. És ez most, harmadszor és utoljára is meglett. Mostanra meg odáig fajult, hogy pont aznap egy egész őszibarackból és egy negyed almából álló pépet vágott be Csongor, pedig azt hittem, az kétnapi adag lesz :)
A mérésnél is jól meglepett, mert itthon a személymérleg alapján olyan harminc deka hízásra számítottam, elégedett is lettem volna vele, az elmúlt pár hónapban is annyit hozott, jó az az ő jelenlegi súlyánál. De a mérleg nyolc kiló körüli számokat kezdett mutatni, és végül megállapodott 8080 grammnál - hoppá, az több, mint hetven deka ebben a hónapban! És plusz két centi, így most 69. Nem gondoltam volna, hogy eléri, pláne meghaladja a nyolc kilót, és magamban azon mosolyogtam, hogy ahogy mondtam korábban, tényleg nem duplázta meg a születési súlyát féléves korára, de én ennél sokkal nagyobb különbségre számítottam: 8200 lesz majd a duplázás, azt hittem, annál vagy fél kilóval kevesebb :)

Regő meg ha jól számolok, negyedik napja ágytiszta, persze azért még gyorsan lekopogom. Nagyon egyszerűen történt a dolog, és pontosan úgy, ahogy a délutáni alvásnál: egyszer csak elkezdett tiltakozni a pelenka ellen. Nem mertem rögtön rábízni a dolgot, meg abban sem voltam biztos, hogy nem csak hiszti, mint az öltözés ellen szokott lenni, úgyhogy először még ráadtam, meg másnap este is, de akkor már mondtam neki, hogy na, ha éjjel nem pisil be, akkor harmadnap alhat alsógatyában. A pelenka száraz volt reggel, úgyhogy betartottam az ígéretet. Az első éjszaka még félsiker volt: hajnali kettőkor felébredt Csongorra, megtapogattam, nedves volt, és zokszó nélkül elfogadta, amikor mondtam neki, hogy jöjjön, kap pelenkát. De ahogy az ágyat akartam rendbe tenni, észrevettem, hogy az száraz! Tehát éppen csak a gatyába ment pár csepp. A második éjszaka, meg azóta pedig végig alvással és szárazon telt. Nagyon büszke vagyok rá :) Még a nagydolog terén kell fejlődnie oviig egy kicsit, de még előttünk a nyár nagy része, és már most is jól halad :)

2 megjegyzés:

Gabka írta...

Ügyesek vagytok!
Nálunk a szobatisztaság nagyon könnyen ment Rékánál, deaz ágytisztaság a mai napig nem működik. Olyan extrém mélyen alszik, hogy még mindig nem ébred fel arra, hogy pisilni kell. Márpedig kell, én magam is felkelek minden éjjel, nem várandósan is. Tőlem örökölte.
Vagyis még pelusban alszik ő is.

Orsi írta...

Gratulálok Csongornak is a tökéletes félévességhez, Regőnek pedig az ágytisztasághoz!! Nagyon ügyes. :)
Nálunk a délutáni alvásnál már ágytiszták a lányok, bár volt egy visszaesés és akkor egy hétig pelust adtam nekik, de minden OK újra. :) Az éjszakai pelusnélküliséget még nem mertem bevállalni.