2012. május 13., vasárnap

Na ez a térdszakrendelés

Beismerem, hogy tévedésben voltam, és azt hittem, hogy az, ahova a kórházba beutaltak, hogy megvizsgálják a térdemet, az egy térdszakrendelés. Félrevezető lehetett, hogy ez a neve, így az ember óhatatlanul is arra számít, hogy ha belép a "térdszakrendelés" feliratú ajtón, akkor jól megvizsgálják a térdét.
Valójában két nappal ezelőttig azt is hittem, hogy ez történt velem. Aztán pénteken elmentem egy természetgyógyász-sportorvoshoz, és rájöttem, hogy ez igen, ez térdszakrendelés.
Miután meghallgatott, kikérdezett, először aprólékosan, finoman kézzel, ujjheggyel végigtapogatta mindkét térdemet, és olyan kis hibákat, roppanásokat vett észre, amiket addig én sem. Aztán nagyobb mozdulatokkal tekergette, hajlítgattam óvatosan mozgatta, közben figyelt rám, az arcomra, hogy hogy reagálok, és arra is, hogy mit mondok. Közben diktálta az eltéréseket a kollégájának, aki a felesége.
Összehasonlításképp megnézte más ízületeimet, ujjaimat, könyökömet, és mondta, hogy egyébként jó stabilak. Aztán ultrahanggal alaposan megnézegette mindkét térdet elöl-hátul, nekem is mutatta a monitoron, hogy mit lát. A teljes vizsgálat félóra hosszú volt. Ez hiányzik a kórházi rendelésből... és tudom, hogy ezért nem az a szerencsétlen orvos a hibás, aki ott rendel nyolctól tízig, aztán megy műteni, ügyelni és ki tudja még, hova. Honnan lenne neki félórája egy emberre... Bár így lehetne.
Végül mindenféle apróbb eltérés derült ki, a jobb térdemben valahol van egy két milliméteres repedés, a jobban kevesebb, a balban több folyadékfelhalmozódás, és az ok: a térdkalácsok nincsenek középen. Láttam is az ultrahangképen, látszik az ízületi árok - ha jól emlékszem, így hívták - és mindkét térdkalács kicsit kitér belőle oldalra, a jobb kevésbé, a bal jobban, az is a fájdalmasabb. Ezek aztán mindig vissza akarnak térni a helyükre, de ezzel a mozgással folyton nyírják, tördelik az alattuk lévő porcot, ez a probléma.
Kaptam egy másik porcerősítőt - persze, lehetne mondani, hogy őt meg egy másik gyógyszergyár támogatja, azért ezt a terméket ajánlja. Lehet, de ez harmadába került. Amúgy meg mutatta, hogy ők teszteltek hatféle recept nélkül kapható porcerősítőt, és ezt ajánlja nekem. Majdnem három hónapos kúra lesz, ezen kívül kenjem árnikakrémmel és csináljak rá mézpakolást. Ez utóbbi egészen feldobott, tiszta luxus lesz mézzel kenegetni a térdemet! :)
Szóval persze, ez nem ingyen van. De a szolgáltatás minősége pontosan annyival jobb is, mint a kórházban - sajnos. Szívből kívánom, hogy az a pénz, amit mindannyian befizetünk az egészségügybe, ilyen szolgáltatásokat eredményezzen ott is.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hol van ez a térdszakrendelés? Nagy szükségem lenne rá...

Timi írta...

Fehérváron van, a bejegyzésben ott a link :)

Gabka írta...

Sajnos, Timi azt kell mondjam, hogy amit mi befizetünk TB-t, abból soha nem lesz normális, tisztességes rendelés sehol. Az arra elég, hogy a TB-t nem fizető bizonyos csoportok ellátását finanszírozzuk. Mi - hacsak nem akarunk magunknak rosszat - kénytelenek vagyunk mindenhová maszek alapon menni. Ez van.

Kata anya írta...

Kedves Timi!Zugolvasód voltam eddig de szeretném felfedni magam:)Nagyon szeretem olvasni az írásaidat.Szép családod van.Ha nem zavar kitenném a blogodat a saját bloglistámra?Ha gondolod Te is kukk be hozzám.
Reméljük a térdet rendbe jön.
Szép napot!

Timi írta...

Gabka de én úgy szeretném, ha abból az lenne...!

Kata anya, köszi :) Dehogy zavar, sőt, örülök neki, és köszönöm :)

Orsi írta...

Hát sajnos mindenhol ez van- a TB-s szolgáltatások rendre alulmaradnak a fizetősökkel szemben. De azért örülök, hogy találtál egy jó orvost, és remélem, rendbe tudja tenni a térdedet! Gyógyulj(on) meg!!

Babi néni írta...

Gyógyuljon meg hamar-hamar! Szörnyű lehet, ha fáj minden lépés. ♥