2012. május 31., csütörtök

Milyen virág lennék?


A hét kérdése nagyon megtetszett, de jól el is gondolkodtatott. Mert ösztönösen rávágtam volna, hogy tulipán! Az a kedvenc virágom, egyszerűen mert olyan szép. Imádom a tulipánmintás dolgokat is, szóval ha valaki ajándékot szeretne nekem adni, tulipántos bármivel nem foghat mellé. De a kérdés nem a kedvenc virágunkra vonatkozott, hanem hogy mik lennénk. Egy csomó minden eszembe jutott, ahogy gondolkoztam, hogy melyik virág mit képvisel.
 - Nem lennék kaktusz, mert szúrós, tüskés, barátságtalan. Ugyanígy a hegyes levélformája miatt nem lennék kardvirág vagy írisz sem, pedig a virágjuk nagyon szép.
 - Nem lennék rózsa, mert túl előkelő nekem. Esetleg vadrózsa vagy valami kis szerény tearózsa.
 - A kedvenc tulipánom, meg a nárciszok, liliomok meg túl szépek. Én nem vagyok ilyen, nem virítok feltűnően és pirosan, sárgán a zöld fű közül, inkább megbújok, mint az ibolya.
 - De nem vagyok azért annyira kis szerény sem, mint az ibolya, és nem kelek olyan korán, mint a hóvirág.
 - Gyönyörű a hortenziám, hatalmas, látványos, ő a kertem dámája, én csak az ő szolgálóleánya lehetek legfeljebb.
 - A cserkészőrsömet Nefelejcsnek, a másikat Búzavirágnak hívták. Mindkettő lehetnék, szépek, kékek és jó dolgok társulnak hozzájuk, de ezeket ott már ugyanezen az alapon elhasználtuk. 

Na miután ennyit morfondíroztam azon, hogy mi nem lennék, nézzük, mik jutottak eszembe a másik oldalon. Lehetnék valami hasznos, gyógynövény vagy fűszernövény, aminek virágja is van. Valami gyakori, amit mindenki ismer, mindenhol előfordul. Amit szeretnek felnőttek, gyerekek, de azért nem szedik vázába és nem állítják az étkezőasztalra lakásuk díszeként. Valami vad, mezei, amiért nem kell pénzt adni. Valami vidám, színes, de nem hivalkodó. Száz szónak is egy a vége: pitypang vagyok, szebbik nevén gyermekláncfű.
Forrás: http://www.vitaminsziget.com/ecikk.php?id=109

1 megjegyzés:

Ági írta...

És mellesleg sok volt kiskorunkban a kertben és fontunk belőle koszorút! :)
Egyébként én vmi színes vidám mezei virágcsokornak tudnám elképzelni magam egy kis pipaccsal, pitypanggal, valami kis fehér virággal, esetleg egy kis kékkel. :)