2012. május 10., csütörtök

Eközben a kertben...

...pont ez kellett a növényeknek, különös tekintettel a gazokra: néhány nap nyári meleg, aztán egy nap eső, majd újra derült idő, de már normális májusi hőmérséklettel. Kicsit megbolondult minden :) Következésképp Marci kis kertje kezdett elbújni a gaz alatt, és ennek most már tényleg véget kellett vetni! Véget is vetettünk, és hogy ne legyen erőszak a kertészkedés, a nagy részét én csináltam, de Marci se lustálkodott közben! Azzal mentünk ki, hogy ő gyomlál, én meg mellette ásózom a leendő homokozó helyét, de neki több kedve volt ásózni, hát cseréltünk. 
Később barátok jöttek érte, de mondta nekik, hogy majd ha végeztünk a kerttel, akkor megy utánuk. Ekkor gyorsan beállt mellém és együtt fejeztük be, hogy mielőbb kimehessen. A retket is kiegyeltük, néhány, már gömbölyödő szemet azon földesen meg is evett :)


Ilyen szép lett a kiskert, és most már felismerhetőek balról jobbra a növények: hagyma, karalábé (ez elég ritkásan kelt ki), répa, retek és végül nem mogyoró, hanem egy sor borsó, ami már virágzik. A "nagy" zöldségesről azért nem írok egyelőre, mert az epren, krumplin ott nincs nagy haladás, anyósom veteményezett ezt-azt, nekem hatalmasak a palántáim, de ha már eddig eljutottak, akkor még megvárom velük a fagyosszenteket. Uborkát, cukkinit vethetnék még lassan. Viszont kitettem a kertbe a hortenziámat, majd lefotózom őt is, egyelőre nem ültetem ki, csak dézsába. Egyre jobban alakul a virágoskert, nagyon várom, hogy kikeljenek, amiket a múltkor ültettem-vetettem!
Aztán itt vannak ezek a szépek:


A képek tegnapelőttiek, azóta a virágok már nincsenek a helyükön, idebenn várják, hogy szörp legyen belőlük. Megkezdődött a befőzőszezon :)

2 megjegyzés:

Dominika írta...

Jaj, de jó nektek, hogy ennyi helyetek van! Én sajna meg kell elégedjek a teraszunkkal, de a retek nálunk is hamarosan fogyasztható. Marci nagyon ügyes!

Orsi írta...

Szép a bodza, és virtuálisan érzem az illatát is. :) Nagyon ügyes Marci a kiskerttel, de persze Te is! :) Hortenziáról, virágoskertről fotót, please! :)