2011. november 11., péntek

11.11.11.

Ez a misztikus dátum nálunk idén is egyet jelent: Marci névnapját. Kicsit túlterveztem ezt a napot, volt is pár jó fáradt pillanatom, de így este visszatekintve jól sikerült nap volt. Azzal kezdődött, hogy az iskolában sem normál tanítási nap volt, hanem egészségnap, nem kellett táskát vinni, csak tolltartót, és egy gyümölcs volt a belépő. Minden órán valami egészséggel, zöldséggel, gyümölccsel kapcsolatos foglalkozás volt: az egyiken sportoltak, a másikon papírból hajtogattak gyümölcsöt, zöldséget, a harmadikon fejtörőket oldottak meg, a negyediken gyümölcssalátát készítettek és meg is ették - mennyei volt! A sorrend nem biztos, hogy így volt, de ezeket mesélte Marci. 
Közben mi is készültünk itthon Regővel. Tavaly libamellet sütöttem ebédre, de az az igazság, hogy annyira nem ízlett, hogy külön utána menjek a beszerzésének. Marci kedvenc étele a rakott krumpli, de azt anyukám készít holnapra, úgyhogy én a második kedvenc mákos tésztát főztem. Örültem, hogy ez ilyen egyszerű, mert emellett kétféle sütemény is készült: egy kelt kalácstészta, aminek a feléből egy kisebb fonott kalács, a másik feléből húsz darab tésztaliba lett, nehogy véletlenül egész évben éhezzünk :). A másik pedig a meggyes muffin, az egészséges süti, gyümölcsös és barnacukros :). Végül nem is meggyes lett, hanem cseresznyés, mert olyan befőtt volt itthon, majd felteszem a receptet is. Regő lelkesen segédkezett, fülig lisztes volt, a konyha pedig bokáig, aztán őt kivetkőztettem, és a délelőtt fénypontja az volt, amikor egy szál pelenkában söpörte a konyhát :D Azért az ünnepelt hazaérkezésére sikerült egész elfogadható állapotba varázsolni a konyhát, aztán kértem a gyerekektől egy félórát, amíg viszonylag csendesen eljátszanak, én pedig leülök egy kicsit. Ezt meg is kaptam, vonatoztak. Aztán ebédeltünk, Regő lefeküdt, Marci meg be volt sózva, hogy mikor köszöntjük meg, de mondtam, hogy Péter korábban hazajön a munkából, és uzsonnára lesz a köszöntés, sütizés. Lecke most nem volt az egészségnap miatt, alkalomhoz illően :) Regő valamiért egész rövidet aludt, aztán nagyon elevenek voltak, huncutak és hangosak. Közben én mosogattam, készülődtem, és elkezdtem összepakolni is az induláshoz, mert ünneplés után indultunk Ságvárra.
Mire megjött Péter, asztalon voltak a sütik és becsomagolva várt az ajándék. Áthívtuk Marika nénit is, és megköszöntöttük Mártont: tőlünk a következő Rumini kötetet kapta, és A Hobbit társast - ez ugyan nem volt a listájában, de gondoltam, hogy azért örülni fog neki, és így is lett. Marika nénitől pedig a Mi micsoda sorozatból az Energia című könyvet. Ez is telitalálat volt. 
Aztán sütiztünk, Regő kakaót is kapott hozzá, én kávét, a muffint nagyon elegánsan tejszínhabbal és cseresznyével a tetején ettük. Marci kipakolta és megnézte a játékot is, jó sok eleme van. Javasoltam, hogy hozzuk el, és majd este játszunk vele, aztán mindenki pakolásba fogott, közben még sütöttem Péternek csirkemellet is vacsorára meg másnapra.
Végül csak elindultunk Ságvárra, nem is nagyon későn, öt óra körül. Az autóba beülve volt a másik szusszanásom, akkor éreztem, hogy jaj de fáradt vagyok. Itt minden oké volt, a gyerekek örültek, Regő már teljesen ismerős, megszokott itt is, örült mamának-papának, és persze rögtön az állatokat akarta látni, de mondtuk neki, hogy sötét van már. Marci itt is egy Mi micsoda könyvet kapott, a Modern fizika címűt, ez is nagyon bejött neki, meg egy kis csokit és Fantát - ezt általában csak ilyenkor kap. Aztán az este a szokásos rendben zajlott, vacsi, fürdés, mese - de Marcival megbeszéltük, hogy mese után, ha Regő lefeküdt, ő kijön, és játszunk egy társast. Még az esti készülődés közben volt egy aranyos mondása, valahogy így: most tudod, hogy érzem magam? Most egyszerűen olyan jó nekem, minden jó :) Hát, ha neki, akkor nekem is :)
Végül társasoztunk is, jó bonyolult játék, érdekes, jó választás volt. Marci teljesen a megszokottól eltérően fél tíz után feküdt le - és természetesen ő nyert :)
Képeket fogok hozni, de jelenleg a fényképezőmben vannak, ami ugyan itt van, csak a kábele maradt otthon :)

Nincsenek megjegyzések: