2011. szeptember 3., szombat

Óra

Marci még azt hiszem, a hatodik szülinapjára kapott egy karórát Ancsáéktól. Tanulgattuk rajta az órát, de nem nagyon ragadt meg a fejében. Iskolában is tanulták elsőben is, másodikban is, de éppencsakhogy, és az kevés volt ahhoz, hogy tényleg tudja, értse a mutatós óra működését. A digitális órákat leolvasta, de nem mindig értette, hogy az mit is jelent, vagy hogy ha megkérdezte, hogy mikor lesz vacsora, én pedig azt mondtam, hogy egy negyedóra múlva, akkor meddig kell még éheznie :). 
Nyáron megépült a járda a faluban, nem az egész főút mellett, de tőlünk ki lehet menni az elkészült szakaszra egy mellékutcán, onnantól pedig jó hosszan, elmegy a bolt, az iskola, a gyógyszertár mellett, és a játszótérig tart. Marci elkezdte pedzegetni, hogy ő szívesen elmenne egyedül, biciklivel is a játszótérre. Még el is engedtem volna, a járdán biztonságosan végig tud menni, megtanítottam a fő utcán is átkelni - egy helyen kell, a játszótérrel szemben, a járda végénél. De honnan tudja, hogy mikor jöjjön haza? Ehhez bizony meg kell tanulni az órát. Nosza, elő is vettük a karórát, beállítottuk, 3/4 6 volt épp. Újra elmagyaráztam, hogy melyik mutató mikor hol van, feltettem tesztkérdéseket és keresztkérdéseket, és működött a dolog! Valahogy összeállt a kép. Azóta büszkén hordja az órát, iskolába is, este az ágya korlátjára teszi, reggel felveszi, és már kétszer-háromszor volt is a játszótéren így, és pontosan hazaért :).

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ügyes Marci nagyon:)

Robin ismeri az órát, de ha azt mondom neki negyed óra,neki sem mond semmit. Ha 15 percet mondok, akkor megnézi az órán mikor lesz annyi, úgy érti:)))

Timi írta...

Szerintem valahogy összefügg, hogy összeáll a kép a mutatók működéséről, meg az időfogalom. Ha valamennyire érzékeli az időt, könnyebben megtanulja az órát, de ha már valamennyire tudja az órát, akkor világosabb lesz az időfogalma is.

Emese írta...

Nagyon édes! Ügyes nagyfiú!