2011. szeptember 14., szerda

Házi ketchup

A tegnapi napomat ketchup készítésével töltöttem. Nyugodtan mondhatom, hogy a napomat, mert ha mindent beleszámolok, olyan hat órát vett igénybe, persze nem kell folyamatosan mellette állni, de azért egy kicsit rövidebbre számítottam :).
A receptet Limarától kölcsönöztem. Csak annyit változtattam rajta, hogy nem volt itthon egy-két dolog, így a piros húsú paprika helyett nekem egy sima fehér húsú paprika került bele, szegfűbors helyett egy picivel több szegfűszeg, és vörösborecetem sem volt, ezért a teljes megadott ecetmennyiség almaecet volt nálam. Pluszban viszont tettem bele egy pici kurkumát is, a szegfűbors hiánya miatt is, meg a színe kedvéért. Összességében gondolom a paprika és a borecet színkülönbsége miatt az enyém egy kicsit halványabb, narancsosabb lett, mint Limara fotóján, de nagyon finom, tényleg köszönő viszonyban sincs a bolti ketchuppal, és selymes, krémes. Kicsit folyékonyabb is, mint a bolti. 
A végén én tettem bele egy csepp tartósítószert, a teljes mennyiséghez talán egy késhegynyit, mert bár nagyon szeretnék tartósítószer nélkül befőzni, de tavaly pont a paradicsom forrt ki, és még túl friss az élmény a kísérletezéshez :)
A hat óra nagy részét a passzírozás és a sűrűre főzés vette el, azt hittem, sose lesz már sűrű :) Viszont jól tömöríti a paradicsomot, két kiló tisztított paradicsom egy jó nagy tálnyi, és három pici befőttesüvegnyi ketchup lett belőle, talán 8-9 deci (mint Limarának is). Fotót nem készítettem, kis használt üvegek, nem dizájnos :D
A paradicsom viszont érik, érik rendületlen, meg a paprika is, lehet, hogy lesz még ketchup, vagy valami más formában eltett paradicsom, addig is esszük nyersen is, salátában is kétpofára :)

1 megjegyzés:

Orsi írta...

Vasárnap nálunk is készült ketchup, bár annak apósom volt a felelőse. :) Neki is volt elege vele, kb. egy fél nap volt az is. :D Nem néztem meg a te receptedet, nem tudom, mi van benne, de ebbe, amit ő csinált, alma is kellett, és az gyönyörűen besűrítette. Szegfűbors, szegfűszeg is rémlik, meg persze ecet, és nem tudom, még mi, de isteni finom, és ahogy írod, köszönőviszonyban sincs a boltival. :)